dinsdag 23 april 2019

VOORSTRAAT 67
Op de hoek van de straat: impressies
“U behoort tot een uitstervend ras.”, zei ik tegen de gelaarsde, middelbare man. Deze keek me een beetje hulpeloos aan. “ U bedoelt?” Hij liep wat wankelend het terras af. “Ik hoor U de hele tijd fluiten. Dat hoor je tegenwoordig niet meer. De kunstfluiters zijn verdwenen.”
Het wantrouwen brak en hij lachte. “Ik fluit mijn hele leven al.”...

Op dat wordt ons ontluikende gesprek verstoord, door een serie knallen in de St.Jacobstraat. Een Harley-Davidson komt de hoek om en stort zich de Voorstraat in. Het motorlawaai is tot aan de Grote Breedeplaats te horen. Daar slaat de bestuurder af, om vervolgens via de Noorderhaven terug te keren om ons te laten meegenieten van zijn pk's.
De Voorstraat is de pronkstraat van Harlingen. Oldtimers, een qad en sportwagens met open dak.
Maar ook valt het mij op hoeveel honden er in de straat worden uitgelaten. Op dit moment liggen er onder de tafels van het terras 4 honden verstopt. Dit tot grote verrassing en schrik van de passerende viervoeters.
Helaas hebben de wandelaars en de fietsers geen voorrang op het kruispunt. Die krijgen ze ook niet,
van de automobilisten.
Meer weergeven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten