zaterdag 20 oktober 2018


BRUGKLASPIEPER



Wat dacht je, Mam?

Die kleren aan?

Jeminee, wat word

je oud!

Heel de klas

vindt zoiets

maar niets.

En nee Mam,

het is niet te koud.



Mama, please,

dat hoeft toch niet.

Brood,

dat is passe.

Ik eet vegetarisch

in het restaurant.

Hoef die stomme trommel

niet meer mee.



Wat zucht je Mam.

Vergeet het maar.

Mijn agenda is privé.

Het huiswerk houd ik

zelf wel bij.

Zit daar nu maar

niet mee.



Wat dacht je Mam.

Een leren tas.

Daarmee loop ik voor gek.

Ik doe een hippe rugzak om.

Dat is tegenwoordig

je van het.



Maar als het eerste ochtendlicht

haar ogen raakt. Dan slaapt ze naast haar beer.

En droomt van die nieuwe school.

Waar iedereen brugklaspieper gilt.

Niet soms,

maar telkens weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten