maandag 1 april 2013

BESCHERMD STADSGEZICHT HARLINGEN


Aan de

burgemeester van Harlingen

en de wethouder verantwoordelijk voor het “groen”,



motto: Lelijkheid went niet,



L.S.,



Hierbij vraag ik Uw aandacht voor het volgende.

Sinds 10 jaar woon ik aan het Grachtswalplein alhier.

Met veel plezier overigens.

Wij vallen onder “beschermd stadsgezicht”, een factor, die wordt verdisconteerd in mijn huur en de gemeentebelastingen.

Daar heb ik vrede mede, als de kwaliteit van mijn woonomgeving dan ook navenant is.

Ik wil U melden, dat wat betreft de factor “groen” er een dikke onvoldoende moet worden genoteerd. Het gras wordt slordig gemaaid en de overige beplanting, rozen met name, zijn op sterven na dood. Het gras wordt langzaam geel/wit door de hondenurine.

Toen ik hier kwam wonen, moest ik een speciale, duurdere vergunning aanvragen voor mijn schutting, i.v.m., U begrijpt het al, het beschermde stadsgezicht. Tegelijkertijd plaatsten de Harlinger Watersportvereniging en “de Provincie” afzichtelijke metalen hekken, die in een detentiecentrum niet zouden misstaan. Van het groen, vliegt je het schaamrood op de kaken.

En hier kijken we elke dag tegen aan.

De folder dekt de werkelijkheid niet meer.



Ik vind dat hier gemeente-breed aandacht voor moet komen, want er zijn talloze verwaarloosde, lelijke, plekken, in Harlingen, die schreeuwen om een opknapbeurt. Verwaarlozing roept verwaarlozing en verloedering op.

Ik ben ten allen tijde bereid, om middels een wandeling, deze afkalving van ons “woongenot” toe te lichten.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten